Friday 25 March 2011

Kadang2 kita rasa banyak sangat benda kita nak luahkan tetapi sempat lagi kita berfikir kesan dari luahan tu. Ramai yang kata social network tu boleh dijadikan sebagai tempat meluahkan perasaan tapi dah nama pun social..maknanya sah2 akan ada orang membaca dan juga tak semua menerima penerimaan yang sama ataupun bersetuju dengan luahan kita dan akibatnya tangan laju je menaip komen yang ada kala melukakan perasaan atau menggalakkan sesuatu isu yang negative.

Ada juga menggunakan blog untuk mengeluarkan pendapat. Outspoken giler..kutuk sana sini, hentam org itu org ini tapi puas ke dengan berbuat demikian? Apa yang kita dapat? ISA kalu berkenaan politik...kena siasat dengan SKMM kalu bab2 fitnah (mungkin la kan). Sape yang susah kan? mereka dan keluarga mereka. Jadi kat mana selamat nak luah perasaan? Itu semua bergantung pada keadaan..sesilap jalan terbaik luah je depan cermin. No heart feeling..kata2 tu takkan sampai ke orang lain, perasaan terselamat. Yelah kononnya kita bagitau kawan pasal keadaan keje kita, superior kita..kutuk abis2 tapi kalu lah si pendengar tu jenis mulut tempayan takpun jenis tikam belakang camner? Dia pergi berciter dan kawan2 dia yang salah sorang tu mungkin jadi penyampai..sudahnya ha.kena buang keje..xpun xde kenaikan gaji..gelap sikit masa depan (sikit je sebab still bergaji kan..)

Marah, tak puas hati..kita serah je kepada Allah kan. Kita cakap itu ini belakang orang apa boleh dapat..orang tu bukan tau pun..xde perubahan melainkan ketuk pintu, antar email ke cakap sekian..sekian..jadi mana tau dengan izin Allah orang tu pun cuba berubah depan kita..heheh..Kita amalkan jelah zikir2 dan selawat ke atas Junjungan moga2 nafsu marah, sedih, tak stabil kita tu berlalu pergi.
Owh nak marah jugak ek...Jadi luahkan jelah rasa marah tu secara kasar..tak perlu taip pape kat social network tu (ops.. Cik Yan selalu buat..kena tukar ni..watnye kena buang keje..isk.isk)..conteng atas kertas.buat lukisan abstrak ke..tapi kalu nak conteng kertas tu biarla kertas terpakai..kesian pokok2 tu..

No comments:

Post a Comment