Friday 11 January 2013

Nak mula keje dah...

10 hari lagi..tamat sudah waktu cuti..2 minggu terakhir yg nampaknya kena struggle siapkan utk Mia..cukup time bersalin x dpt siapkan bilik..kali ni, nak plan :

  1. Pasang playpen
  2. Beli toys...Nak Elmo, Cookie Monster, Garfield, Harry Potter..erk.Bukan semua la, salah satu atau dua je..Em, ada online x yg reliable dan sama kualiti macam toy r us?
  3. Chest freezer untuk breast milk storage....seperti ku beli online ..
  4. Rearrange master bedroom
  5. Stokin Mia - cari yg colorful..leh rangsang minda
  6. DVD - Sesame street, Barney, Iqra dan alunan zikir (mari jadi parent yang cover ilmu dunia dan akhirat)
  7. Water heater - dulu xnak tapi sejak dalam pantang nampak dah keperluan ada water heater kat salah satu bilik air..
  8. Baby carrier yang keras tu ngan ring sling..nape beli dua jenis tu sebab yang keras untuk jenjalan dan ring sling untuk bibik kendong Mia..Mia ada masa taknak duk diam dan perlu di dukung jadi baik buat sesuatu supaya Mia happy dan bibik senang wat keje
  9. CCTV ...ni bidang kuasa En Suami. Perlu atau tak, dia yang decide. Vendor i ada dah..hahha.
  10. Last sekali dan yang paling penting..stok EBM secukupnya supaya Mia tak lapar, sentiasa kenyang dengan breast milk sampai la tempoh selama yamg boleh. Skang ni tengah perati pattern menyusu Mia. Kawan pesan stok 3 oz..setakat ni nampak macam Mia menyusu setiap 2 jam dan anggaran 2 oz. Jadinya kalu bagi 3 oz, mungkinkah pattern dia bertukar kepada 3 jam sekali?

Kekadang kerisauan melanda takut tak cukup sebab plan, Cik Yan yang akan kuarkan susu dari freezer dan masuk dalam botol dan bibik cuma panaskan dan takleh sentuh stok kat freezer. Jadi kalu terkurang, takleh nak bayang dan kalu terlebih takut rosak pulak.

Alamak, ada lagi satu..mentally and physically fit untuk masuk opis. Kuar 2 jam ngan En Suami tanpa Mia pun dah terasa nak nangis tapi tahan skit tu yang jadi wanita grumpy.

Note : Memandangkan entry ni lama duk dalam draft mode, beberapa barang dah ada dan ada yang bila fikir balik macam kena cancel..Jadi entry bebila akan berkisah status entry ni. Insya Allah.


No comments:

Post a Comment