Sunday 23 September 2012

Cik Yan cakap...

Sewaktu WhatsApp dengan En Suami..tertiba dia cakapla yang dia asyik terbayang berkejar-kejaran dengan Baby Mia..eh, mana boleh..lambat lagila budak tu nak boleh berlari..ni masih dalam perut lagi..rabu depan genap 8 bulan dalam kandungan Cik Yan. Moga selamat hingga ke akhirnya.

Cik Yan cakapla kat En Suami wat masa ni baik fikir masa bergurau ngan dia. Maksud Cik Yan mengagah  biar baby gelak mengekek-ngekek..Sure comel sebab dulu selalu buat kat adik Cik Yan dan sudahnya memalam mengingau sampai mak takleh tido..

Cik Yan cakap lagi, En Suami kenalah sedia untuk berjaga malam dan susukan baby ketika hari Cik Yan bekerja..Nanti Cik Yan siap2kan la susu dalam botol jadi sampai masa En Suami kena bangun panaskan dan layan baby sambil check diaper atau pape yang patut. Alhamdulillah semua cakap Cik Yan tu diterima dengan positif dan harapnya memang menjadi kenyataan.

Cik Yan cakap lagi baby takde mainan dan terasa seperti perlu jugak ada sikit mainan kan..watnye baby meragam, takkan Cik Yan nak bagi Alpha atau Beta kat baby..Masa ni terbayang seperti mainan itu akan menjadi mainan AlphaBET pulak..Takpela, pasni concentrate bebenda gitula untuk baby sebab takmoh dah carik baju..Skang ni kena cari barang untuk mak baby dan tempat baby tido, mandi semua..

Life kitorang lak sure berubah kan..kalau dulu ada masa terus gi sana sini..banyak sangat unplanned holiday jadi skang selain kena fikir tentang kesesuaian baby, kena ingat lak AlphaBET tu..takkan nak angkut sana sini gak, sian kucing-kucing Cik Yan tu..Kitorang jugak kena gegilir la supaya life kitorang tak berubah sepenuhnya maksud Cik Yan, kami masih boleh wat aktiviti sendiri secara adil tanpa meninggalkan Mia sepenuhnya.

Kitorang plan kononnya jika cuaca mengizinkan, En Suami gilah riding sekejap takpun jika ada slot yang sesuai, Mia tinggal ngan En Suami dan Cik Yan gi spa memanjakan diri jap..Weekend sebolehnya kami taknak kacau mak abah untuk jaga Mia cukuplah hari kami bekerja je.

Kalau boleh, biarlah Cik Yan tidak menjadikan alasan ada anak kecil untuk tidak memasak atau baking..Sebolehnya nak bagi anak makan macam-macam yang berkhasiat takpun kalau manis pun,..terkawal..Tu yang suka sangat tengok Kitchen Boss sebab dia menjadikan memasak untuk family itu sesuatu yang seronok dan Cik Yan asyik terbayang resepi dia untuk memastikan anak kecil minat untuk makan sayur.

Oooooo baby Mia..tak sabar nak lahirkan kamu, besarkan kamu..Doakan kamu sentiasa selamat, menjadi hamba Allah yang taat pada perintahNya dan memiliki budi pekerti yang terpuji.




2 comments:

  1. Chenta pun suka tengok Kitchen Boss & Bos cake ..

    macam nak buat famili biz pun ada gak tengok mereka kan ...

    ReplyDelete
  2. Takde pun..dulu husband ada offer buka kedai cupcake...tidak!!!!..hahah

    ReplyDelete