Tuesday 9 August 2011

Integriti

Ada satu company ni yang pada pandangan Cik Yan, industri yang terlibat sama akan praktik benda yang sama. Apakah itu? Integriti..

Boleh dikatakan hampir melebihi ¼ kakitangan itu pastinya rendah integritinya. Contoh paling besar, dapat arrange for interview, mulala hint2. Ayat indirect tapi kita leh tangkap la..Contoh la kan..rasa cam nak tukar tayar jenis itu ini..tapi duit xde..anda berciter pada orang yang anda uruskan interview semua tu..sah2 orang itu yang boleh dikatakan bengong pun terus mencari duit sponsor tayar tu.

Alasan konon orang ni berjasa dalam menguruskan interview tu tapi pada hakikatnya bukan tanggungjawab dia ke? Dia di bayar gaji untuk menjalankan tugas dengan amanah tapi ada pulak hint2..Report BPR baru tau.

Yang pompuan2 lak sibuk nak keta tapi dari segi financial x lepas. Mula lah buat citer sedih, susah nak pulang kampong lah bagai2..Abih tu yang orang susah tu boleh pulak naik bas..awak tu kalu duit tak cukup, buat cara tak cukup lah. Tu nanti ada keta mulala nak hint road tax nak mati, nak bayar insurans lah keta due for maintenance la..Dan sekali lagi orang yang bodoh, yang tak dapat menilai tanggungjawab atau rasuah mulalah segera menanggung.

Aiya..ntah pape kan…janganlah orang2 gini terlibat dalam industri perbankan..rosak kepercayaan pengguna.

No comments:

Post a Comment