Wednesday 15 June 2011

Budi bahasa la skit.

Ni entri kesimpulan daripada apa yang berlaku atau apa yang dilihat..

Situasi A
Saya ada kek ni..sila la mkn..
Balasan > dgn pandangan semacam..saya tak mkn kek2 mcm ni.
Kan bagus jika > ok tima kasih..nanti saya amik ek..skang kenyang la..(berlakon la sikit)

Situasi B
Citer pasal kek..
Balasan > tak tau pun..saya biasa beli kat sini kan..

Situasi C
Ni saya ada buat kek ni
Balasan > kek ni tahap mana..sambil menyebut tempat2 tertentu
Bukan ka bagus jika anda tak perlu membanding ngan memana..kalu tahap2 tempat tertentu..baik kita charge seperti tempat itu kan..

Situasi D
"Eh..dah pandai ke buat sekian sekian.."
Apa kata twist ayat tu kepada camner cubaan tu..jadi x mcm yang kita selalu beli?

Situasi E
Elo..mana kek..kalu u x bg i rasa..mana tau sedap ke tak. Terukla u ni..sudah lupa kawan.
This one meh Cik Yan jawab seperti En Suami nk sound in fb hari tu..
"U are no longer around..nape nk expect the same thing..if you want it so much..if you are her friend..orde la..kwn tlg kwn..asyik nak FREE je!"..Ber msg, ber chat ckp nak order tapi SENYAP gitu..
Kesimpulannya En Suami ckp..u takyah la amik kalu dia bebetul nak order sekali pun..

Situasi F
Bila org dari tmpt lain dtg makan2.."Eh ko ni mesti dtg pasal tgk kat fb dia kan"
Keadaan sebenar : Setiap kali saya bawak utk share..Saya akan EMAIL mintak kenkawan itu datang yer..takde setakat ni yang terhegeh2 tgk kat fb pastu dtg kat tempat saya mintak. TAKDE okay..Semua mereka itu adalah sangat TERHORMAT..Kalu saya citer panjang pun dgn mereka ini..dorang langsung takde tanya "ai..xnak bagi rasa ke"

No comments:

Post a Comment