Wednesday 7 March 2012

Plan vs Actual

Ok..ni adalah update kepada entri yang Cik Yan buat dulu. Ada 10 plan yang Cik Yan buat dan ni nak update berapa banyak dan kenapa agaknya tak buat..heheh

Nak buat kuih tepung talam
Berjaya sudah...satu dulang besar dan menggunakan pengukus ku yang besar gedabak itu. Hasilnya sedap bahagian atas itu tapi ku harus perbaiki lapisan bawahnya. Alhamdulillah, dapat ku kongsikan bersama teman En Suami yang bekerja keras sehingga waktu malam.

Kek vanila untuk En Suami (dia xmoh cupcake)
Tak buat pun...kuarkan butter tapi pastu simpan balik sebab En Suami tak jadi gi keje.
  
Cupcake coklat (ni try resepi Donna Hay dari kek ke cupcake)
Nak wat tapi tengok2 whipping cream xde…cancel la

Hilangkan kesan tapak kaki AlphaBET (mop la kan)
Satu rumah berjaya di mop…dah siap2 mop tengok2 Si Beta muntah kat bawah meja makan..aish..Sebelum mop tu, satu rumah kena vakum...malas nak menyapu sebab nak angkut pengaup sekali kan..lagi2 AlphaBET sure menyibuk tangkap penyapu tu.

Gi beli kain takpun tudung (tengah sales kan)
Memula gi hari Sabtu dalam kul 8 mlm  baru kuar rumah sekali sampai2 tengok kedai dah tutup..Gi pasar malam Jln Tar tapi separuh jalan tengok2 hujan, En Suami terus ajak balik

Hari Ahad gi lagi, kali ni awal sikit dan sempatla membeli kain idaman (cotton) dan kain lain sikit. Pastu jengah ke Ariani untuk cari tudung, memula excited dah sebab ada warna yang sesuai untuk kain2 tu sekali dari tiga warna, satu je yang ada size. Tapi takpe sebab Ariani sales lama lagi..Leh cari masa gi other branches.

Spa - Confirm dah ngan Cintasari Tradispa
Ye, berjaya dapat appointment jam 5.30pm. Memang mintak lewat sebab nak kuar lunch dengan kawan kat Festival City. Pastu kami dok cuci mata dan menyambar beberapa barangan untuk kegunaan rumah. Cik Yan beli pemotong pisau, bundt pan dan jugak set sudu (sebab warna purple..)

Di spa, seperti biasa minta aromatherapy massage dan siap bagitau awal2 leher sakit jadi sila amik perhatian. Bestnya sebab sebelum dan selepas massage itu diberikan air asam..skang dah mula rasa rindukan air halia pulak

3 Entries blog (update resepi ngan travel to Bali hari tu)
Berjaya buat entri dengan share 2 resepi dan juga satu entri sesaje..Still takde mood untuk update trip ke Bali tu pasal malas nak compress gambo2..

Mandikan AlphaBET
Tak berani lah…sebab xde hair dryer..nanti dorang sejuk camner..gi Petsave tanya pasal nak mintak mandi tapi dia cakap tempat mandi renovate jadi takleh antar mandi dalam masa 3 minggu.

En Suami, please take note..Kita perlu beli hair dryer yang elok supaya Cik Yan leh guna gak..Jom ar kita ke BGC Tmn Pertama jumpa Anuar..


Antar baju gi drycleaning (payah betul nak antar padahal dobi kat bawah je) 
Tak wat gak…padahal bukan tak lalu kat dobi tu…konon tunda ke Isnin sebab Cik Yan cuti sudahnya tidak jugak..

Beli barang baking
Tak beli pun sebab Si Kecik meragam..En Suami lak guna Si Besar buat keje..jadi xde transport ar..bila En Suami balik rumah, kitorang dok jenjalan sesuka hati dan takdelah menyinggah Yumi takpun Bagus kan..

Kesimpulannya, separuh je Cik Yan buat..okay la tu kan..




No comments:

Post a Comment