Friday 6 January 2012

Wishlist 06th Jan 2012

Dalam masa dok mengenangkan berita yang mengejutkan kami terima semalam, saje Cik Yan bawak lari minda ngan fikir benda lain. Jadi hasilnya..

Another wishlist ..Cik Yan nak semua ni dan rasanya kalu ada xdelah duk dalam drawer je kan..Mesti guna gak..Hehehhe

Chef Torch

Ramekin

Sebabnya leh wat Creme Brulee dengan jayanya. Lagi semangat kerana walaupun tersilap baca resepi, En Suami sangat suka. Buatnye pun tak lah susah mana..Jadi kalu ada orang kata nak datang dalam masa 3 jam, Insya Allah leh buat sebagai dessert selagi whipping cream dan telur ayam ada di rumah.



Pastu Cik Yan nak.....

Silpat mat


Supaya nanti leh jadi seperti ini...

Tu kan macam rupa biscotti..lagi satu favourite En Suami. Satu kemestian bagi Cik Yan buat chocolate almond biscotti setiap kali dia nak gi keje. Memula satu balang kecik tapi cuma bertahan sehari je sebab dia akan makan dan makan selagi kapal tak belayar...jadi sejak dari tu, kena buat
satu balang besar yang gemuk tu dan di sumbat selagi boleh..Hari tu buatkan dia Macadamia Biscotti dan hasilnya...sah2 kena buat 2 jenis biscotti selepas ni bersama dengan sambal bilis tumbuk dia.

Total kos ni xlah besar mana kan tapi leh dipakai berulang kali, bermacam tujuan dan dikongsi bersama. Ada orang duk lah cakap kalu buat itu buat ini, bagilah dia..takpun asyik cakap nak..Satu masa tu Cik Yan cakap buat sendiri la sebab kekadang apa yang dibuat tu memang cukup untuk family je..Nak berulang tu, ikut kemampuan masa dan barangan jugak kan...

2 comments:

  1. Yan, chef torch tu guna untuk apa? Untuk bakar2 ke?

    ReplyDelete
  2. Nik...ye kot..hahahha.Kalu ko mkn manhattan fish kan dorang ada guna untuk bakar2 time serve kan...

    ReplyDelete