Saturday 6 October 2012

Ragam AlphaBET

Ni antara beberapa ragam AlphaBET yang Cik Yan perhatikan sejak kebelakangan ni..

Beta mengiau time Cik Yan masak air : 
maknanya kenala bancuh susu untuk dia dan kalau air terlampau panas, Beta akan ke hulu hilir dulu pastu abiskan susu sekali hadap..Tapi kalau air suam..dia akan minum berulang kali atau erti kata yang lain susu lambat abis.

Alpha mengiau time Cik Yan tido :
Dulu tak faham tapi lately terasa dia nak mengajar Cik Yan supaya bersedia untuk berjaga tak tentu masa untuk melayan Mia. Bila Alpha mengiau, Cik Yan ajak dia baring dan tepuk dia..kekadang Alpha ajak bermain-main dan gigit rambut. Tapi selalunya Cik Yan berjaya buat dia tido..

Mainan bersepah depan pintu kayu :
Cik Yan balik lambat sangat la tu sampai standby memain depan pintu. Dulu masa ada carpet depan pintu, abis bergulung carpet tu sampai Cik Yan takleh buka pintu..

Beta bawak mainan ke mana Cik Yan ada :
Beta sangat pandai tau..dia tau keadaan Cik Yan jadi kalau dia terasa nak bermain dengan Cik Yan dia akan membawa mainan kegemaran dia kepada Cik Yan sambil mengiau..Jadi Cik Yan faham la dan masa tu memang bila di layan, nampak la dia buat somersault semua. Alpha pun akan join sama jadi kekadang berlaku perlanggaran udara sebab dedua melompat macam tupai.

Alpha pukul dahi Cik Yan sambil baring berdepan muka Cik Yan :
Tu maknanya sampai masa untuk Cik Yan meninggalkan katil atau Cik Yan dah melepasi masa paling lewat meninggalkan katil. Biasanya waktu keje, alarm Cik Yan berbunyi pada pukul 5.30am jadi Cik Yan akan terjaga jap dan kadang2 pejamkan mata kembali tapi kalau dah melepasi 6.15am, Alpha akan memainkan peranannya..

AlphaBET dok berdekatan kawasan keje Cik Yan :
Maknanya tu Cik Yan tengah mop lantai tapi Cik Yan tandakan kawasan laluan dengan kerusi makan. AlphaBET akan berada di kawasan kerusi itu supaya Cik Yan lalu di kawasan yang sepatutnya. Skang ni dah tak panggil dah cleaner sebab Cik Yan dah masuk 8 bulan kan jadi dah bolehla wat apa yang patut tapi lebihkan tumpuan supaya tidak mendatangkan kemudaratan pada diri dan menyusahkan En Suami dan keluarga Cik Yan.

AlphaBET berkawal kawasan dapur :
Tu maknanya Cik Yan baking..dorang takkan berganjak sampaila oven di tutup. Kekadang Alpha akan masuk ke dapur dan memerhatikan oven yang sedang membakar sesuatu. Mereka akan tido jugak kat tepi-tepi tu kalau Cik Yan tak kuar dari dapur.

Em..tu je yang ketara sebab yang lain tu memang macam perangai kucing biasala kan..Beta suka urut Cik Yan sambil kekadang macam memain kat perut ketika Mia dok bergerak2..kalau gerakan yang kuat, Beta akan duk diam atas perut dan seakan berkomunikasi dengan Mia sebab kaki dia akan bergerak mengikut arah Mia..

Harapnya baby Cik Yan nanti takdela masalah dengan AlphaBET..risau gak bila ramai mengatakan baby mudah kena lelah jika terdedah kepada kucing tapi kami hanya mampu berdoa. Banyak jasa AlphaBET di sepanjang kehamilan ni dan pastinya kami tak mau ketinggalan mengecapi saat indah Baby Mia tanpa AlphaBET.










No comments:

Post a Comment