Saturday 30 June 2012

Projek Dapur & Oven

Julai menjelma kembali..nanti 10 Julai, genap 2 tahun Cik Yan duduk rumah skang..rumah yang dibeli sebelum kitorang kawin sebagai persiapan. Memang senang rasa hati sebab tak perlu mengeluarkan duit yang banyak selepas kawin kerana komitmen lain yang ada. Jadi sesape yang merancang nak kawin, kalau ada duit lebih, cepat2 usahakan sebuah rumah..

Jun ni, rasanya Cik Yan agak suka benda-benda manis..tapi yang buat sendiri la..Gambar yang ada, setakat mana yang Cik Yan rasa jarang buat dan suka makan..






Em..macam every week ada je kan projek..Cik Yan memangla dah takleh wat keje rumah (ikut arahan En Suami) tapi tak bermakna duduk saje..Cik Yan memasak, baking dan kemas dapur. Ada orang kata dia pregnant tapi buat semua dengan bantuan suami..Well, En Suami bekerja dan jika dia ada sekali pun, dia akan buat sorang tanpa membenarkan Cik Yan membantu. Jadi kalau nak kata bukan2, agak2 kalau suami tu mampu, dia pasti akan hire orang, hire driver untuk kamu..Jangan kerana kekurangan kita, kita mengutuk kelebihan orang. Setiap yang berlaku ada sebabnya jadi apa yang tersurat terima dengan ikhlas, jangan ada perasaan sakit hati, cemburu semua. Kadang2 Cik Yan lebih pada bahagian ini tapi pasti ada kekurangan di bahagian lain. Allah itu Maha Adil.

No comments:

Post a Comment