Monday 2 April 2012

New wishlist

Awal tahun dulu punyala buat macam2 wishlist kan. Antaranya adalah dengan mengikuti at least 5 kelas baking, try recipe baru dan promote kek tu untuk dijual.

Sudahnya skang, dengan keadaan Cik Yan yang dimurahkan rezeki ini dan semoga rezeki ini berkekalan sehingga kesudahannya, maka list baru tercipta sesuai dengan keadaan semasa.

Dulu Cik Yan ada terbaca, ketika mengandung elok amalkan beberapa surah antaranya yang dapat Cik Yan ingat adalah :

  1. Surah Maryam - Memohon anak soleh/ solehah
  2. Surah Yusuf - Memohon anak yang comel/ cantik
  3. Surah Lukman - Memohon anak yang bijak/ pandai
  4. Surah Al Imran - Memohon anak yang baik
  5. Surah Yaasin
  6. Surah Al Fatihah
  7. Ayat Kursi
Tu yang Cik Yan ingat la tapi kalau ada sesapa terbaca entri ni, sila la bagi komen di sini atau facebook Cik Yan ek.

Jadi dengan itu, jika diizinkan, Cik Yan ingin pastikan sepanjang tempoh kehamilan ni, Cik Yan dapat membaca surah2 ini dan juga surah2 yang diberi untuk amalan oleh Pusat Rawatan Al-Hidayah.

Orang ramai berpesan tentang cara pemakanan, cara kita menguruskan kehidupan ketika hamil dan tak salah juga kita menambah lagi amalan membaca Al-Quran sambil berniat keselamatan kandungan kita kan.

Kalau boleh, setiap masa terluang (ketika menunggu giliran ke..naik taxi ke) Cik Yan nak kerapkan lagi membaca doa Nabi Zakaria.

Dan (Sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakaria, ketika dia merayu kepada TuhanNya dengan berkata; Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (Dengan tidak meninggalkan zuriat) dan engkaulah jua sebaik-baik mewarisi. (Surah Al-Anbiya: Ayat 89)
Ketika itu Nabi Zakariya berdo'a kepada TuhanNya, katanya: "Wahai Tuhanku Kurnialah kepadaku dari sisiMu keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do'a permohonan." (Surah Ali Imran: Ayat 38)



No comments:

Post a Comment