Sunday 2 October 2011

Kenangan Oktober

Masa tengah dok main Pioneer Trail kat Facebook sambil tengok Smurf ngan tunggu En Suami balik rumah, Cik Yan terasa macam ada special event je bulan ni.

Pada Oktober 2002, berakhirla status Cik Yan sebagai pekerja sementara. Bayang jela ek dari Januari 2002 gaji Cik Yan on daily rate basis. X keje xde gaji walaupun kita cuti sakit ke cuti kematian ke (arwah atuk meninggal in Feb), masa tu sikitlah kita dapat. Alhamdulillah bila dah diserap jadi pekerja kontrak, secure sikit pastu dapat lak department yang memberikan peluang dan pengalaman yang berharga dalam kerjaya Cik Yan.

Dan pengalaman yang menjadi antara kenangan terindah adalah pada tarikh 23hb dimana di situ bermula titik perkenalan antara Cik Yan dan En Suami. Dia antar sms lepas waktu terawih tapi Cik Yan balas a day after. Time tu Ramadhan dan dia sedang belajar di Akademi Laut. Perkenalan melalui kawan dia yang bekerja di Taman Laut Redang yang mana juga merupakan salah seorang kenalan Cik Yan.Cik Yan teringat lagi Cik Yan reply tanya dia tau pape x pasal HARRY POTTER dan dia jawab dia tau semua series tu. Apa lagi terus lah berkawan-kawan kan.

Tapi xdela Cik Yan celebrate tarikh tu kalu tak banyak la nak celebrate kan takat tarikh kitorang start couple ngan wedding anniversary tu ok kot. Cakap pasal wedding anniversary, camner korang kira ek..adakah melalui tarikh akad atau tarikh kita bersanding tu. Cik Yan kira tarikh nikah walaupun pada hakikatnya tarikh bersanding tu lagi cantik kot 080608. Heheheh.

No comments:

Post a Comment