Wednesday 23 February 2011

Kek Coklat Donna Hay

Akhirnya..Cik Yan telah mencuba resepi kek yang membuatkan Cik Yan stress tu..Tapi xdela buat sampai 4 layer tu kan...

Step by step..resepi click sini


Memula butter milk..rupanya butter milk dlm bahasa kita susu masam atau tairu..



Pastu cairkan butter dgn air dan serbuk koko



Masuk dan whisk dalam campuran tepung



Ni lak telur ngan butter milk tadi..jgn lupa vanila..



Ni lak buat cream dia...



Belah 2 kek..xleh ar belah 4..heheh






Sapu cream pastu telangkupkan..heheh


Ni lak dah sapu semua..


Jadilah lepas rasa nak makan kek coklat..maka dengan ini..hilang sudah stress ku ini..heheh


3 comments:

  1. klw tempek cokelat rice lagi best kan Yan?
    yummy!

    ReplyDelete
  2. Nik aku x brp suka coklat tu sbb setakat yg aku rasa x sedap pun..kawan aku dedulu pun selalu ckp buat kek coklat letak benda tu tp ntah..aku xleh..sbb aku kena mkn dulu baru leh bagi orang kan..heheh

    ReplyDelete
  3. xsedap sebab kek dah cekelat ke?
    kira dh byk sgt cekelat jd muak ek kek tu?
    mcm tu ke?

    ReplyDelete